Kalendar 2019

Kalendar 2019

Monday, December 9, 2013

Sumbangan Untuk Mangsa Banjir Di Kemaman

Sumbangan diterima oleh En. Faizal.
"Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar) dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu. - At Taghaabun - 11.

Sebarang ujian yang berlaku seperti banjir yang sedang melanda Pantai Timur merupakan musibah dan ujian disisi Allah swt yang Allah sendiri sahaja mengetahui hikmahnya. Ujian kepada mereka menagih kesabaran yang tinggi.

Namun bagi kita pula ialah merupakan ujian untuk Allah melihat hambaNya yang mana tidak berlaku adil dalam memerintah, untuk melihat hambaNya yang mana tidak sabar, untuk melihat orang Islam mana yang tidak mengambil berat hal saudaranya, untuk melihat manusia mana yang tidak amanah yang akan menyelewengkan sumbangan untuk mangsa. Semua ini Allah jua yang Maha Mengetahui.

Dalam kesempatan ini ahli jemaah surau Al Falah Bandar Baru Bangi turut serta memberikan sekelumit sumbangan awal dalam program yang dianjurkan oleh ADUN Bangi dalam program Kayuhan Amal Bangi pada 7 December 2013.






No comments:

Post a Comment